به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

به وبلاگ روستای(صید کریم)بخش طرهان خوش امدید. جدید ترین اخبار کوهدشت و طرهان در*سوختیوک*

به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

به وبلاگ روستای(صید کریم)بخش طرهان خوش امدید. جدید ترین اخبار کوهدشت و طرهان در*سوختیوک*

به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

*سوختیوک *نام دره ای بسیار زیبا در بخش طرهان روستای(صیدکریم)در دل کوه نسار در فاصله۴۵کیلومتری شهر کوهدشت میباشد*

کلمات کلیدی

عموهای فیتیله ای

تاسیس سایت سوختیوک

دختر ایتالیایی خواهان ازدواج با احمدی نژاد

پست اینستاگرامی پرستو صالحی درباره عموهای فیتیله‌ای

فروش کلیه برای شیر خشک

تنبیه روسیه به ترکیه

تفاوت طرز نشستن پوتین در مقابل رهبری با دیگران

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین

یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهدشت

پوتین یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های خطی را به رهبر انقلاب تقدیم کرد

جملات زیبای رهبر در مورد بسیج

جلسه ستاد اربعین شهرستان کوهدشت برگزار شد

اینترنت رایگان همراه اول برای اربعین

هشدار هوا شناسی لرستان

گریه پدر سوری مقابل فرزندش

ثبت‌نام 16 هزار و 500 لرستانی برای پیاده‌روی اربعین

طالب نعمت‌پور از کشتی خداحافظی کرد

بازدید ملکشاهی از مناطق سیل زده بخش کوهنانی و زیر تنگ

حمله تروریستی به فرانسه

هواپیمای شخصی تتلو

دل نوشتهای پروز پرستویی

برای

پرایدرکورد فروش دردنیاراشکست

نینجاهای داعش

یکمین سالگرد مرتضی پاشایی

پشت صحنه فیتیلع

عذر خواهی عموهای فیتیله ای

پاسخ روحانه به کشف حجاب

پایان ممنوع التصویری بازیگر زن معروف

دستگیری ۹۹نفز در ۱۵روز گذشته در کوهدشت

بایگانی

۴۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

 با وجودی که هنوز ماه ها تا  شروع فعالیت ،انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی باقیست،همگام با سایر شهر های استان سیاسیِ لرستان، کاندیداهای احتمالی  مجلس دهم کوهدشت ، نیز بیکار ننشسته،وبا ترکیبی از افراد تازه نفس وسیاستمداران کهنه کار ،سوت آغاز فعالیت های انتخاباتی را به صورت  غیر رسمی ، به صدادرآورده اند.

هرچنداعلام نامزدیِ تعداد زیادی از سیاسیون  ،از شهرستان  تاکنون در سطح شنیده هاست، وممکن است براین تعداد نیز افزوده گردد،اما تا زمان شروع فعالیت ها ی رسمی انتخاباتی،  بسته به یک سری تغییر وتحولات سیاسی،لیست کاندید های احتمالی در انتخابات مجلس بر سر زبان هاست.

به هر حال به نظر می رسد انتخابات پیش روی مجلس سه قطبی ،ورقابت اصلی بین اصلاح طلبان،اصولگرایان وجریان اعتدال با محوریت طیف حامیان دولت خواهد بود، در شرایطی که زمزمه ورایزنی رسیدن به کاندیدای واحد،برای هر طیف در برخی شهرستان های استان ،با محوریت بزرگان هر جریان مطرح است، در شهرستان کوهدشت اصوگرایان و اصلاح طلبان برای کاندیدا وحده تلاش می کنند.اما فعلا خبری از  ائتلاف دیده نمی شود،

انتظار مردم کوهدشت از نماینده کوهدشت که پس از ۷ اسفند ۹۴ صاحب رای و کرسی مجلس می شود، بحث اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان کوهدشت است.

اشتغال مهمترین دغدغه مردم کوهدشت است و حرف اول برای رفع این معضل را کشاورزی می زند پس مهمترین مطالبه مردم از نماینده آینده کوهدشت سد معشوره خواهد بود.

(اسامی زیر از کاندیداهای احتمالی هستند که نامشان بر سر زبانها جاری شده و نمی توان حضور یا عدم حضورشان را قطعی دانست.)

به هر تقدیر، افرادی که تاکنون در حوزه انتخابیه کوهدشت  ، اعلام موجودیت نموده اند  یا احتمال حضورشان در انتخابات دهم است/ بشرح  لیست زیر می باشند.

الهیار ملکشاهی (نماینده فعلی/نزدیک به جریان اعتدال)

حجت الاسلام شاهرخی قبادی(نماینده سابق کوهدشت در دوره هشتم/اصولگرا)

علی امامی راد(نماینده کوهدشت در ادوار چهارم،ششم و هفتم/اصولگرا)

علی کورانی فر(معاون توسعه و پشتیبانی استانداری لرستان در دولت تدبیر و امید/اصلاح طلب)

محمد(محمدی)آزادبخت(فرهنگی/اصلاح طلب)

محمدمراد شیخی(معاونت دانشجویی فرهنگیان/اطلاعات موسق در در دست نیست به نظر می رسد اصولگرا)

هادی قبادی(مدیر فرهنگی موسسه جماران/اصلاح طلب)

طهماسب علیپور(استاد دانشگاه در دانشگاه رازی/اصلاح طلب)

فردین گراوند(فرهنگی اصلاح طلب)

حمزه فیضی پور(مدیر مستفعی آموزش و پرورش کوهنانی/اصلاح طلب)

یونس امرایی(وکیل/نامعلوم/اطلاعاتی در دست نیست)

فرج اله مومنی(اصلاح طلب)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۵
امیر علی

 به گزارش سوختیوک.به نقل از میرملاس ؛  رییس هیات کشتی لرستان گفت : سه کشتی گیر از این استان به اولین اردوی آمادگی تیمهای ملی بزرگسالان دعوت شدند.

عبدالله عزیز پور افزود : پیمان یاراحمدی در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد، فرشاد بلفکه در وزن ۷۱ کیلوگرم کشتی فرنگی و میلاد خسروی در وزن ۸۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ورزشکاران دعوت شده به این اردو جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان هستند.

وی اظهار داشت : دور جدید اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های جهانی از ۳۱ تیرماه در خانه کشتی شماره یک تهران آغاز می شود.

عزیزپور اظهار داشت :رسول خادم به عنوان سر مربی کشتی گیران آزادکار و احد پازاج به عنوان سرمربی کشتی گیران فرنگی کار این ورزشکاران را تمرین خواهند داد.

به گزارش ایرنا رقابت های کشتی قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ۲۰۱۶ برزیل روزهای ۱۶ تا ۲۱ شهریورماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۴:۵۷
امیر علی

کوهدشت Hشد..

 ایرانسل از اینترنت نسل سوم خود در کوهدشت رونمای کرد .به گزارش سوختیوک و تماس مکرر مردم کوهدشت با خدمات ام تی ان ایرانسل و مراجعه ب پایگاه اینترنتی ام تی ان ایرانسل .

بلاخره کوهدشت Hشد .

این در حالی است که مشترکین اپراتور های همراه اول و رایتل از چند ماه پیش از اینترنت نسل سوم H+ استفاده میکنند.

ولی در حال حاض قویترین اینترنت در میان اپراتورهای کوهدشت در دست همراه اول است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۱
امیر علی

سوختیوک-مطلب اختصاصی هومیان نیوز/ گروه جوادث: جامعه معلمان استان لرستان باز هم داغدار شد تا سومین حادثه کشته شدن یک معلم را به سوگ بنشیند. 

در طول یک سال گذشته این سومین بار است که یک معلم کشته می شود و این بار محمد عباسی داربید/ معلم مقطع ابتدایی/ به قتل رسید تا جامعه معلمان لرستان برای سومین بار سوگوارشود. پاییز 93 زنده یاد کاظم صفرزاده وقتی خواست دانش آموز مصدوم را از شهر ویسیان به مراکز درمانی مرکز استان انتقال دهد گرفتار سیلاب روستای شوراب شد و به دیدار حق شتافت؛ چند ماه گذشت و خبر تلخ رسید که محسن خشخاشی/ دبیر فیزیک مدارس شهرستان بروجرد در کلاس درس با ضربات چاقوی یک دانش آموز از پا درآمد و حالا که روزهای پایانی تیرماه نود و چهار را سپری می کنیم محمد عباسی داربید به ضرب گلوله ی حماقت شخصی که زنده یاد عباسی ضامن بانکی اش شده بود به قتل می رسد. حادثه در شهرستان خرم آباد اتفاق افتاده و پرونده نیز به صورت ویژه توسط کارآگاهان درحال بررسی است.

مهم ترین روایت از علت حادثه! 

گفته م یشود زنده یاد عباسی ضامن بانکی شده بود و اما وام گیرنده به هرعلت اقساط بانکی خویش را پرداخت نمیکرد که باعث مسدودشدن حقوق ماهانه معلم ضامن شده بود. همین اختلاف بین معلم ضامن و وام گیرنده بالاخره گلوله های تفنگ وام گیرنده را به سوی معلم ضامن نشانه رفت. اما یک روایت معتبر دیگر که به دست هومیان نیوز رسیده است میگوید علت قتل صرفاً تنش گفته شده نبوده است و چه بسا دلایل دیگری هم دخیل بوده.

به هر روی کارآگاهان زبده پلیس در حال بررسی پرونده هستند تا راز فاجعه را کشف کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۱
امیر علی

بمناسبت هفته بهزیستی نشست رسانه ای  رئیس اداره بهزیستی کوهدشت با حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس این اداره برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار (سوختیوک)به نقل ازمیرملاس ؛ رئیس اداره بهزیستی کوهدشت در این نشست ضمن تبریک توفیقات دیپلماسی هسته ای و تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت:  بهزیستی موظف است با حفظ ارزش ها و کرامت های والای انسانی و تاکید بر مشارکت های مردم همکاری نزدیکی با سازمان های مذکور در جهت گسترش خدمات حمایتی، توانبخشی، بازپروری، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای گروه های کم درآمد اقدام نماید.

میرزاعلی فتحی بیان داشت : خدمات بهزیستی در قالب ۴ طرح به معلولین، توان خواهان و گروه های هدف  مانند معاونت توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت ها، اشتغال و مسکن و پیشگیری ارائه می شود.

فتحی  افزود : در شهرستان کوهدشت تعداد ۴ هزار معلول را شناسایی و تاکنون ۲۵۰۰ نفر از آنها تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.

وی درمورد میزان پرداخت مستمری به مددجویان گفت: به خانواده هایی که یک نفر معلول داشته باشند ۵۳ هزارتومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان، ۳ نفر ۷۱ هزار تومان و ۴ نفر ۸۲ هزارتومان پرداخت می شود.

 


 

ایشان در ادامه گفت : متاسفانه کوهدشت یکی از شهرستان های مستعد ناشنوایی در استان لرستان است و تا کنون ۸۰۰ نفر ناشنوا  در این شهرستان شناسایی  و تحت پوشش می باشند ؛ در سال ۹۳ به منظور جلوگیری از ناشنوایی یک غربالگری ناشنوایی با همکاری شبکه بهداشت انجام گرفت که از بین ۳ هزار نفر تعداد ۷ نفر مشکوک  به ناشنوایی بودند

وی اظهار داشت :  اگر تست ناشنوایی قبل از ۶ سالگی انجام گیرد جهت کاشت حلزون به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی  و با توجه به هزینه بالای کاشت حلزون یعنی مبلغ ۲۶ میلیون تومان ، بهزیستی  بیش از ۸۰ درصد هزینه را پرداخت می نماید ، در این زمینه خانواده ها باید مراقب باشند و تا قبل از شش سالگی نسبت به سلامت شنوایی کودکان خود اطمینان حاصل نمایند.

رئیس بهزیستی کوهدشت در ادامه با اشاره به  آمار معلولیت ها گفت : متاسفانه ۷۴ نفر ضایعه نخاعی داریم که ۱۰۰ درصد آنها را تحت پوشش قرار دادیم. ایشان در ادامه اظهار داشت در سال ۹۳ برای ۲ هزار نفر افتتاح حساب نمودیم و ۱۲۰۰ نفر را در لیست انتظار قرار دادیم که در نهایت موفق شدیم ۴۵۰ نفر از این تعداد را تحت پوشش بهزیستی ببریم و هم اکنون نیز تعداد ۷۰۰ نفر با معلولیت شدید و خیلی شدید در پشت نوبت هستند و امیدواریم با جذب اعتبار و موافقت مقامات مسئول آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس بهزیستی به خدمات گسترده بهزیستی اشاره کرد و گفت به تمام خانواده هایی که ۲ قلو و چندقلو دارند تا یکسال شیر رایگان تحویل می دهیم. وی در مورد اشتغال معلولین گفت در سال ۹۳ بیست نفر از معلولان مشغول به کار شدند علاوه بر ۲۳ درصد بیمه حق کارفرما ۳۰ درصد حقوق آنها را نیز بهزیستی پرداخت نموده است تا کارفرمایان نسبت به جذب و به کار گیری افراد معلول تشویق و دلگرم شوند.

فتحی در ادامه گفت در کوهدشت تعداد ۱۸ روستا مهد داریم که در آنها به تمامی کودکان زیر ۶ سال ۳ وعده در هفته غذای گرم توزیع می شود و این آمادگی را داریم تا در بقیه روستاها هم روستا مهد ایجاد کنیم.

رئیس بهزیستی کوهدشت مهمترین مشکلات بهزیستی کوهدشت را کمبود اعتبار و نداشتن مراکز نگهداری معلولین عنوان کرد و گفت طی ۲ مرحله مبلغ ۵۰ میلیون تومان از توسط خیرین به بهزیستی کوهدشت کمک شده است.

قابل ذکر است ؛ در پایان این نشست خط مشاوره با شماره تماس : ۱۴۸۰ و خط ملی اعتیاد با شماره تماس : ۰۹۶۲۸ معرفی و جهت استفاده شهروندان کوهدشتی اعلام شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۰
امیر علی

فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری کارمند یکی از موسسه های مالی استان که مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اختلاس کرده بود، خبر داد.

به گزارش میرمبلش  به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار محمد قنبری گفت: در پی وصول خبری مبنی بر داشت غیر مجاز کارمند یکی از موسسه های مالی استان؛ تیمی از مأموران مبارزه با جرائم اقتصادی اداره آگاهی لرستان تحقیقات خود را برای بررسی موضوع آغاز کردند.

وی افزود: در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد یکی از متصدیان امور بانکی یک موسسه با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به برداشت غیر قانونی به مقدار دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از حساب مشتریان و واریز آن به حساب خود کرده است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: ماموران با شگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کرده که در برابر ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود.

سردار قنبری تصریح کرد: با کشف دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اختلاس ، متهم همراه پرونده به دادسرا معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۲:۴۳
امیر علی

نصب مجسمه کوروش در خلیج فارس :

 صبح امروز تندیس کوروش کبیر به اهتمام نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز بروی پایه بتنی و در سطح آب نصب شد تا اقتدار و عظمت ایران و همچنین مالکیت نام فارسی آن برخلیج همیشه نیلگون فارس به کشتیهای بین المللی ک وارد این گستره آبی میشوند گوشتزد گردد تا هیچگاه نام ایران و ایرانی را از خاطر نبرند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۲
امیر علی

زمین لرزه درب گنبد و دوره چگنی را لرزاند .

زمین لرزه ای به بزرگی سه و شش دهم ( 6 / 3 ) درمقیاس امواج درونی زمین ساعت 20 و 11 دقیقه و 58 ثانیه شهرستان دوره چگنی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشورکانون این زمین لرزه را بخش ویسیان درعمق 8 کیلومتری زمین اعلام کرد .

ساعت 18 و 15 دقیقه و18 ثانیه عصرامروزهم زمین لرزه ای به بزرگی سه و یک دهم ( 1 / 3 ) درمقیاس امواج درونی بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت را لرزاند.

آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت : این زمین لرزها خسارت نداشته است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۵:۱۰
امیر علی

به گزارش گروه فضای مجازی  سوختیوک نیوز. "سید نورخدا موسوی" یکی از جانبازان سرافراز نظام مقدس اسلامی است که در درگیری با اشرار در شرق کشور و گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به این درجه رفیع نائل آمده است.

 

سید نورخدا اکنون مدت 6 سال است که به طور 100 درصد جانباز است و در کما به سر می برد که به لطف بیکران خداوند و امام زمان(عج) نفس می کشد و شرح حال زندگی وی از زبان همسر وفادارش  این گونه بیان می شود.

 

کبری حافظی، همسر سید نور خدا موسوی جانباز 100 درصد لرستانی اظهار کرد: آقا سید از هر نظر انسان ویژه ای بودند و ازدواج با ایشان یک سعادت برای من بود که حاصل این ازدواج مبارک و با سعادت برای ما دو فرزند به نام های سیده زهرا 13 ساله و سید محمد 11ساله است.

 

آقا سید توسط گروهک تروریستی ریگی از ناحیه سر جانباز شدند

 

وی با اشاره به زندگی خود و سید قبل از جانبازی ایشان افزود: من فرهنگی بودم و آقا سید جزء نیروهای انتظامی بود که بعد از اتمام دانشگاه افسری ایشان، مدتی ساکن تهران بودیم و بعد به خرم آباد آمدیم و پس از چند سال زندگی در خرم آباد به ایشان مأموریت داده شد که به زاهدان برود.

 

حافظی تصریح کرد: حدود 1 سال و 7 ماه در زاهدان زندگی کردیم و تقریبا اواخر مأموریت آقا سید بود که در عملیاتی که با گروهک تروریستی اشرار عبدالمالک ریگی ملعون انجام شد آقا سید به درجه رفیع جانبازی نائل شدند که در آن زمان سیده زهرا کلاس اول ابتدائی بود و پدرش هنوز کارنامه امتحانات او را ندیده بود که در 17 اسفند 87 آقا سید در این عملیات از ناحیه سر مجروح شدند و 4 نفر از بهترین دوستان خود را از دست دادند.


 


آقا سید اولین نفری بود که خبر شهادتش اعلام شد

 

همسر سید نورخدا بیان کرد: اولین نفری که در آن عملیات خبر شهادتش اعلام شده بود آقا سید بود که بعدا متوجه شده بودند که نبض ایشان هنوز کار می کند و پس از طی کردن یک مسیر 85 کیلومتری جاده خاکی با ماشین حمل سربازان، آقا سید را به بیمارستان انتقال داده بودند که بنا بر تعریف دوستان سید، برای باز کردن مسیر در داخل شهر و در خیابان ها دوستان سید تیر هوایی شلیک می کردند تا مردم راه را باز کنند و از داخل خیابان ها کنار بروند. 

 

وی با اشاره به تأثیر دعاهای مردم برای سید اظهار کرد: در روزهای اول امیدی به زنده ماندن سید نبود که با دعای خیر مردم ایشان زنده ماندند و علائم حیاتی خود را به دست آوردند، که به عقیده من بعد از امام خمینی(ره) که در بستر بیماری مردم خیلی برایش دعا کردند، سید از معدود کسانی بود که مردم آن قدر برای سلامتی ایشان دعا می کردند.


 


دلیل زنده ماندن آقا سید این است تا افراد با دیدن ایشان از راه منحرف بازگردند

 

همسر سید نور خدا موسوی افزود: به عقیده من دلیل زنده ماندن آقا سید می تواند پس دادن درس خداشناسی باشد و یا این که بعضی افراد با دیدن آقا سید از راه منحرف، بازگردند و افرادی که نیز به راه مستقیم هستند در راهشان مستحکم بایستند.

 

حافظی گفت: اکنون آقا سید در منزل و در کنار ما زندگی می کند و ما با حضور او نفس می کشیم، مکان زندگی ما عمومی است و همه مردم از هر قشری برای دیدن آقا سید به منزل ما می آیند به طوری که ما در طول روز اصلا تنها نیستیم و فقط شب ها وقت خواب تنها می مانیم.


 


بعضی از جوانان هم نزد سید خطبه عقد خود را می خوانند


افرادی برای دیدن سید می آیند برای گرفتن حاجت و آبروی سید را واسطه قرار می دهند، بعضی از جوانان هم نزد سید خطبه عقد خود را می خوانند، برخی ها دسته گل خواستگاری خود را قبل از رفتن به مراسم نزد آقا سید می آورند، افراد دیگری هم هستند که برای عاقبت به خیری فرزندانشان نزد آقا سید دعا می کنند و مسئولان هم  می گویند با آمدن کنار آقا سید در کارشان موفق تر هستند.

 

وی بیان کرد: زنده ماندن سید کار خدا و کار امام زمان بوده است زیرا آقا سید در آن روز مأموریت نداشته و جزء مأموران آن عملیات نبوده، به طوری که یک دفعه در این عملیات شرکت می کند.


 


دوستان آقا سید مرا سفیر لار می خوانند

 

حافظی گفت: دوستان آقا سید مرا سفیر لار می خوانند، زیرا منطقه ای که آقا سید مجروح شدند"لار" نام دارد و من خیلی به دنبال اتفاقات و خاطرات روز عملیات هستم و پرستاری کردن از سید تنها کار من نیست، یکی دیگر از کارهای من زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: دوستان سید فقط جسمشان دور است روحشان کاملا در کنار سید است که به قول خودشان اگر یک روز کوچکترین مشکلی برای ما پیش بیاید آن ها نگران می شوند و تماس می گیرند و می گویند که ما نگران سید و بچه ها هستیم.


 


هروقت مشکلی برای ما پیش می آید، آقا سید به خواب خودم یا اقوام می آید   

 

همسر سید نورخدا اظهار کرد: ایشان ارتباط کلامی با دنیا ندارد ولی دارای ارتباط روحی با دنیاست که هر وقت مشکلی برای ما پیش می آید به خواب خودم یا یکی از اقوام می آید و یک شب که فرزندانم هر دو تب کرده بودند و من مرتب آن ها را پاشویه می کردم که همان شب آقا سید به خواب یکی از اقوام آمده بودند و بعد از احوال پرسی گفته بود که حالم خوب است فقط پاهایم درد می کند که پاهایش همان فرزندانش بودند.

 

وی افزود: چند وقت پیش با آقا سید درد دل می کردم و از او خواستم که به خوابم بیاید و به من بگوید که آیا از من راضی است و می خواهد که مرا شفاعت کند!؟ که بعد از درد دل با سید خوابیدم ولی در خواب جوابی از سید نشنیدم اما صبح همان روز از طرف سازمان انجمن اسلامی دانش آموزان با من تماس گرفته شد و مرا برای مراسمی که برای بزرگداشت سید بود از من دعوت کردند من هم  در این مراسم شرکت کردم که در آن جا زنی آمد و دستم را گرفت و گفت من شب گذشته خواب آقا سید را دیدم که من فکر کردم که این خانم پیام آور سید است تا پیامش را به من برساند. 

 

مقام معظم رهبری از طریق نماینده ولی فقیه در لرستان جویای حال سید هستند   

 

خانم حافظی با اشاره به پیگیری های مقام معظم رهبری و مسئولان لرستان درباره احوالات  سید نورخدا تصریح کرد: مقام معظم رهبری و همه مسئولان لرستان جویای احوالات جانباز سید نورخدا هستند و مقام معظم رهبری همیشه به صورت تلفنی از طریق نماینده ولی فقیه در لرستان از حال ایشان با خبر می شوند.

 

همسر جانباز سید نور خدا موسوی اظهار کرد: به نظر من تنها خانواده ای که در دنیا هیچ مشکلی ندارد ما هستیم و این وضعیت آقا سید برای من یک سعادت است و از این بابت من شکرگزار خدا هستم و اصلا از شرایطم ناراضی نیستم و وقتی بین یک سری از افراد در جامعه محبوب و ویژه هستی نمی شود، اعتراض داشته باشی، البته بعضی اوقات فکر می کنم که این کفاره گناهانم است که در دنیا پس می دهم و خداوند می خواهد این گونه مرا ببخشد.

 

 وی افزود: روز اولی که سیده زهرا پدرش را دید خیلی جیغ و داد می کرد اما من و خواهرم با زبان کودکانه به بچه ها توضیح دادیم که اگر سید برای همیشه از بین ما می رفت خوب بود یا الان که در کنار ما است و سعی کردیم که این مسأله را برای آن ها توضیح دهیم که سبب شد آن ها خیلی به سید عادت کردند و تا زمانی که سید آرامش دارد بچه ها هم آرام هستند و اگر خدای ناکرده سید تب کند حال بچه ها هم آشفته می شود.

 

محمد می گفت من همان دست حضرت آقا را بوسیدم که مانند پدر جان ندارد   

 

خانم حافظی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری بیان کرد:  در مهر ماه 92 به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم که این دیدار با پیگیری های مصرانه خودم از طریق نامه نگاری با دفتر ایشان و پیگیری های مسئولان انجام شد، که در این دیدار یک خاطره دارم که ما وقتی نزد آقا بودیم محمد خیلی دستان ایشان را بوسید و من زیاد متوجه نبودم که بعد از خداحافظی و آمدن ما محمد گفت مادر می دانی من کدام دست آقا را بیشتر بوسیدم؟ گفتم نه گفت، همان دستی که مانند دست پدرم جان ندارد و من در آن جا متوجه شدم که محمد در این مورد یک قدم از من جلوتر است.    

 

مادر شهید صبوری از سید خواست در پیدا شدن فرزندش کمک کند   

 

 همسر جانباز سید نور خدا موسوی گفت: مادر شهیدان خرازی و صبوری هردو به منزل ما آمدند و از سید عیادت و با ایشان صحبت و درد دل کردند که مادر شهید صبوری از ایشان خواست که در پیدا کردن فرزندش کمک کند که خوشبختانه بعد از مدتی فرزندش را پیدا کرد و در مراسمی در تهران در روز رحلت ام البنین که ما دعوت شده بودیم مادر شهید صبوری هم بود که در آن جا در مورد سید صحبت کردند.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
امیر علی

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از خشکسالی 85 درصدی مزارع دیم این شهرستان خبر داد.


بهمن فریدونی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: تاکنون بیش از 19هزار تن گندم دیم و آبی از زمین‎های این شهرستان برداشت شده است.


وی ادامه داد: شش کمیسیون خرید تضمینی، وظیفه خریداری گندم از کشاورزان را به عهده دارند.


فریدونی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم دیم در کوهدشت 30 هزار هکتار و گندم آبی هفت هزار هکتار است.


مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به خشکسالی سال‎زراعی جاری، تصریح کرد: بالغ بر 85 درصد از زمین‎های دیم شهرستان دچار خشکسالی شدند.


وی یادآور شد: در برخی مناطق مثل گراب، کوهنانی و درب گنبد از 80 تا 95 درصد خشکسالی به زمین‎ها آسیب زد و خیلی از محصولات قابل برداشت نبودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۳
امیر علی