به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

به وبلاگ روستای(صید کریم)بخش طرهان خوش امدید. جدید ترین اخبار کوهدشت و طرهان در*سوختیوک*

به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

به وبلاگ روستای(صید کریم)بخش طرهان خوش امدید. جدید ترین اخبار کوهدشت و طرهان در*سوختیوک*

به دیار دیاری (*سوختیوک*)خوش امایتون

*سوختیوک *نام دره ای بسیار زیبا در بخش طرهان روستای(صیدکریم)در دل کوه نسار در فاصله۴۵کیلومتری شهر کوهدشت میباشد*

کلمات کلیدی

عموهای فیتیله ای

تاسیس سایت سوختیوک

دختر ایتالیایی خواهان ازدواج با احمدی نژاد

پست اینستاگرامی پرستو صالحی درباره عموهای فیتیله‌ای

فروش کلیه برای شیر خشک

تنبیه روسیه به ترکیه

تفاوت طرز نشستن پوتین در مقابل رهبری با دیگران

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین

یادواره شهدای بسیج جامعه پزشکی شهرستان کوهدشت

پوتین یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های خطی را به رهبر انقلاب تقدیم کرد

جملات زیبای رهبر در مورد بسیج

جلسه ستاد اربعین شهرستان کوهدشت برگزار شد

اینترنت رایگان همراه اول برای اربعین

هشدار هوا شناسی لرستان

گریه پدر سوری مقابل فرزندش

ثبت‌نام 16 هزار و 500 لرستانی برای پیاده‌روی اربعین

طالب نعمت‌پور از کشتی خداحافظی کرد

بازدید ملکشاهی از مناطق سیل زده بخش کوهنانی و زیر تنگ

حمله تروریستی به فرانسه

هواپیمای شخصی تتلو

دل نوشتهای پروز پرستویی

برای

پرایدرکورد فروش دردنیاراشکست

نینجاهای داعش

یکمین سالگرد مرتضی پاشایی

پشت صحنه فیتیلع

عذر خواهی عموهای فیتیله ای

پاسخ روحانه به کشف حجاب

پایان ممنوع التصویری بازیگر زن معروف

دستگیری ۹۹نفز در ۱۵روز گذشته در کوهدشت

بایگانی

۶۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش *سوختیوک*به نقل ازمیرملاس

 شماره‌ی ۳۲۹ هفته‌نامه‌ی‌ سراسری سیمره با مطالب و آثاری از نویسندگان و روزنامه‌نگاران زیر منتشر شد:

اخبار و رویدادها:

* تیتر یک*: رییس جمهور در جمع استانداران: دولت مسئول برگزاری انتخابات است / واکنش تند شورای نگهبان و منتقدان به سخنان روحانی (امین امرایی)


* معاون عمرانی استاندار لرستان: توسعه‌ی پایدار لرستان از بستر گردشگری می گذرد. (گروه خبر)


* معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان: طلاق در لرستان افزایش یافت


* ثبت‌نام دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تمدید شد


* جاعل میلیاردی در لرستان دستگیر شد


مقالات:

* انتخابات دو قطبی (حسن مالمیر)


* زنان مادران زمین‌اند ( حاجی‌علی شرفی)


* نسبت دولت و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو (رضا بهرامی)


* بلوط‌پزان؛ روشن‌فکرهای تلگرامی و مسئولان همیشه مقصر (اسفند کرم‌الهی)


* حاشیه‌ای بر، در حاشیه (کیمیا حیدری)


* حسن روحانی و رویکرد او در مذاکرات هسته‌ای (ساسان عسکری‌عالم)


* آتش سوزی مترقبه در جنگل‌ها (وحید حاج‌سعیدی)


* آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی (اعظم شاه‌کرمی)


* جامعه‌ی مدنی هم به نیما نیاز دارد و هم به خانلری (نصرت‌الله مسعودی)


* نمایش_نقد_فلسفه_علم: چهار ضلع مربع توافق با جهان (عبدالرضا فریدزاده)


* این پور مرتضی (شعری از زنده‌یاد اسفندیار غضنفری)


* یار که می‌خواهد (علی‌مردان عسکری‌عالم)


و …


 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۳
امیر علی

دوستداران جوان محیط زیست در شهرستان کوهدشت لرستان زباله های رها شده در جنگلهای بلوط این منطقه را جمع آوری و پاکسازی کردند 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۱
امیر علی

فرماندار کوهدشت استفاده از ماشین های اداری برای کارهای شخصی را حرام عنوان کرد و از مدیران خواست از امکانات اداری در خدمت سلایق انتخاباتی خود بهره نبرند.

به گزارش *سوختیوک*به نقل از هومیان نیوز، کرم محمدی در جمع مدیران اداری کوهدشت با بیان این که اگر امروز ایران جزو قدرت های دنیاست و هیچ معادله وتصمیمی در دنیا بدون حضور و نظر کشور ما صورت نمی پذیرد، ناشی از پیشینه ای است که این ملت دارند. فرماندار کوهدشت ادامه داد: این پیشینه متعلق به ملتی است که دیروز جانانه مقاومت کرد وامروز توانست حق مسلم خود را از دنیا بگیرد و تثبیت کند.

فرماندار کوهدشت بیان داشت: پیشینه ی این ملت متعلق به شهدایی است که یک چیز مورد توافق همه ی آن ها بود و آن پاسداری از انقلاب، اسلام و جمهوری اسلامی بود و اگر به وصیت نامه ی تمام شهیدان نگاه کنیم، می بینیم که پاسداری از حریم دین، قرآن و انقلاب توصیه شده است.

وی یادآور شد: این ملت همیشه از دین و کشورشان حمایت کرده اند و امروز باید قدر بزرگواری های آنان را بدانیم و احساس نکنیم برای رسیدن ما به مدیریت ها هزینه های اندک داده شده است بلکه باید بدانیم برای هرکدام از این مسئولیت ها و مدیریت ها خون انسان هایی ریخته شد که بهترین های روی زمین بودند.بنابراین خیال نکنیم چون مدیریت داریم از دیگران بهترهستیم.

کرم محمدی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آن چه که در اختیار داریم متعلق به اسلام و نظام است و هیچ مدیری حق ندارد از امکاناتی که در اختیار دارد به سود یا علیه کسی استفاده کند.وی افزود: انتخابات حق الله نیست و حق الناس است و همه ی رای دهندگان و کاندیداها از ما انتظاردارند تا انتخاباتی سالم برگزارشود و ما به عنوان مجری حق نداریم در آرای مردم کوچک ترین دخل و تصرفی داشته باشیم.

محمدی اظهارداشت: بعضی جاها از ماشین های دولتی برای انجام کارهای شخصی استفاده می شود و ممکن است ماشین های اداری در دست بچه های مدیران باشد. وی یادآورشد: این کار حرام است و ماشین باید در جهت انجام وظیفه استفاده شود و درغیراین صورت یک ظلم مضاعف است برمجموعه ای که خدمت می کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۴
امیر علی

عیادت ملکشاهی از دکتر شیخ محمدرضا عباسی فرد + تصاویر


 


*سوختیوک*به نقل از میرملاس ؛ نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی  از دکتر محمدرضا عباسی فرد در بیمارستانهای تبریز عیادت کردند.


گفتنی است ؛ حجت الاسلام محمدرضا عباسی فرد چند روز پیش بهمراه خانواده در حوالی شهر تبریز دچار سانحه تصادف شدن که با توجه مصدومیت ایشان  و اعزام به یکی از بیمارستان های تبریز و مورد مداوا قرار گرفته اند خوشبختانه مصدومیت جدی و خطرناکی متوجه ایشان و خانواده نبوده و بزودی از بیمارستان مرخص خواهند شد.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا عباسی فرد متولد ۱۳۲۸ در کوهدشت لرستان ، نماینده دوره های اول ودوم مجلس شورای اسلامی، معاون اجرایی اسبق قوه قضائیه و عضو حقوقدانان شورای نگهبان عضو حزب جمهوری اسلامی، مشاور رئیس جمهور، مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، رئیس دیوان عدالت اداری و عضو مجلس خبرگان رهبری.وی دارای مدرک دکتری فقه و مبانی حقوق، خارج است .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۹
امیر علی

به گزارش *سوختیوک* به نقل از کشکان

رانندگان تاکسی پایانه مسافربری کوهدشت- خرم آباد در اعتراض به عدم برخورد با خودروهای شخصی مسافربر از صبح امروز با تعطیلی کار خود مقابل این پایانه تجمع صنفی آرام برگزار نموده و موجب سرگردانی مسافران شده اند.


آن ها معتقدند نهادهای مسئول باید برخورد شدیدتری با خودروهای شخصی داشته باشند که علاوه بر لطمه به کسب و کار رانندگان دارای مجوز باعث به مخاطره افتادن امنیت جانی شهروندان نیز شده اند.



یکی از مسافران این پایانه به خبرنگار کشکان می گوید: درست است تاکسی ها امنیت بیشتری داشته و ما قانوناً باید با آن ها به خرم آباد برویم اما نرخ کرایه شان بعضی مواقع دو برابر مسافربرهای شخصی است.


راننده ی یکی از خودروهای شخصی که مقابل پایانه منتظر سوار کردن مسافر است نیز به سمت خبرنگار ما آمده و می گوید: اگر ما کار داشته باشیم هیچ وقت به اینجا نمی آئیم تا هر روز با رانندگان پایانه جنگ اعصاب داشته باشیم. بیکاری دردی است که تا به آن دچار نباشی درکش نمی کنی.


پایانه مسافربری کوهدشت – خرم آباد که بیشتر عنوان گاراژ برازنده ی آن است هر روز صحنه ی کشمکش رانندگان دارای مجوز و مسافربرهای شخصی است که گاه به ضرب و جرح انجامیده و صحنه های زشتی از خود به جا می گذارد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۴
امیر علی

مشاور جوانان استاندار در گفتگو با کشکان از فراخوان سه پرسش استاندار خبر داد/ به چهارده‌جایزه داده می‌شود



محمود حکمت نیا مشاور حوزه جوانان استاندار لرستان در گفتگو با کشکان از فراخوان سه پرسش استاندار لرستان/ هوشنگ بازوند/ خطاب به جوانان استان خبر داد.

الف) از دیدگاه شما موانع توسعه در استان چیست؟


 ب)چه پیشنهادی برای پویاشدن فرهنگ کار در استان دارید؟


پ) برای کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان چه پیشنهاداتی دارید؟


حکمت نیا اذعان داشت: علاقه‌مندانی که حداکثر ۳۵ سال سن دارند می‌توانند پاسخهای خود به همراه مشخصات دقیق شناسنامه‌ای را به آدرس  javanirani313@gmail.com  حوزه مشاور جوان استانداری ایمیل کنند. به ۱۴ نفر از برگزیدگان جوایزی از طرف استانداری لرستان تعلق می‌گیرد. آخرین مهلت ارسال پاسخ نیز تا ۳۰ مهرماه ۹۴ است. در حال حاضر مشاور امور جوانان استاندار محمود حکمت‌نیاست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۳
امیر علی

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع تب مالت در برخی استان های غربی به دلیل استفاده از شیر غیرپاستوریزه و شیرفله افزایش یافته است.



 رسول دیناروند در حاشیه بازدید از واحد صنایع لبنی افزود: توصیه قطعی ما به مردم این است که فقط و فقط شیر پاستوریزه مصرف کنند، شیری که در صنعت کشور پاستوریزه بسته‌بندی و در سراسر کشور عرضه می شود و تحت نظارت است و اطمینان به سلامت آن صدها برابر بیشتر از شیری است که به صورت سنتی و فله عرضه می شود.



وی اضافه کرد: نظارت بر سلامت و کیفیت غذا بر عهده سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است از این رو علاقه‌مند نیستیم مردم شیر و لبنیات سنتی مصرف کنند زیرا هیچ گونه نظارتی بر سلامت و کیفیت آنها وجود ندارد.


دکتر دیناروند در عین حال گفت: از بابت کیفیت و سلامت صنایع لبنی، خیال مردم راحت باشد البته ما هم به وظایف نظارتی خود عمل می کنیم.


مراکز سنتی لبنی را تعطیل نمی کنیم


وی ادامه داد: به هیچ عنوان علاقه‌مند نیستیم مراکز سنتی لبنی را تعطیل کنیم، اما به مردم اعلام می‌کنیم شیر پاستوریزه مصرف کنند البته با عرضه شیر به صورت سنتی و فله ۱۰۰ درصد مخالفیم، در بقیه فرآورده‌های لبنی مردم می‌توانند از عرضه فله‌ای مصرف کنند اما نظارت دولت بر حوزه صنعت لبنیات انجام می شود.


معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه صنایع لبنی ما فعال و بالنده و دارای جایگاه خوب هستند که می‌توانند هم نیاز داخل کشور و هم نیاز بازارهای صادراتی را تأمین کنند افزود: درصد بالایی از اشتغال صنعتی مربوط به صنایع غذایی است و بازدید از واحدهای لبنیات اطراف تهران با هدف حمایت از صنعت لبنیات انجام می شود زیرا از دید وزارت بهداشت یکی از محصولاتی که حمایت از آن و توسعه و تولید و مصرف کالاهای آن به نفع سلامت مردم است شیر و لبنیات البته از نوع کم‌چرب آن است.


دکتر دیناروند افزود: اینکه وزارت بهداشت راغب است قیمت شیر افزایش یابد درست منعکس نشده است معتقدیم باید قیمت شیر واقعی شود، البته دولت باید حمایت کند تا هزینه مصرف کننده کمتر شود زیرا صنعت نمی تواند زیان ببیند و کنترل قیمت نباید به گونه ای انجام شود که تولیدکنندگان شیر و صنعت لبنیات، تولید با کیفیت پایین داشته باشند.


وی اضافه کرد: قیمت شیر پرچرب باید بالاتر باشد تا مردم تشویق شوند از شیر و مواد لبنی کم‌چرب استفاده کنند.


دکتر دیناروند افزود: سرانه مصرف شیر ما ۷۰ تا ۹۰ لیتر در سال است که باید بتوانیم ۵۰ درصد این میزان را افزایش دهیم، البته در برخی از کشورهای اروپایی سرانه مصرف شیر ۳۰۰ لیتر در سال است، در مقابل کشورهایی هستند که سرانه مصرف آنها ۳۰ لیتر است.


وی اضافه کرد: امیدواریم با افزایش ظرفیت‌هایی که در صنایع لبنی ایجاد می شود با تأمین نیاز کشورهای اطراف، بازارهای منطقه ای را حفظ کنیم البته هم اکنون صنعت لبنیات ما به ویژه در حوزه بستنی صادرات خوبی دارد.


معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تخلف در هر صنعتی اتفاق می افتد که ما برخورد می‌کنیم اما مردم اطمینان داشته باشند که بیشتر محصولات صنعتی غذایی، سالم و مورد تأیید ماست.


وی گفت: بیشتر تخلفات در صنایع کوچک لبنی است اما همه تخلفات در این صنایع نبوده است البته برخی مواقع تخلفات عمدی نیست، مانند اصلاح هواساز و جابه‌جایی خط تولید از مواردی است که نمی توان گفت تخلف عمدی است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۸
امیر علی

*سوختیوک *به نقل از تسنیم: مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: طرح گازرسانی به 202 روستا از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال انجام شد که در این راستا 15 هزار خانوار روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش *سوختیوک*به نقل از روابط عمومی شرکت گاز لرستان، حشمت اله شمس خرم‌آبادی، با بیان اینکه تا پایان هفته دولت تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در استان به 662 روستا می‌رسد، اظهار داشت: از این تعداد، طرح گازرسانی به 202 روستا از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت سال 94 انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این 202 روستا بیش از 500 میلیارد ریال نیز هزینه شده است، افزود: در این راستا 15 هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.


مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان عنوان کرد: گازرسانی به روستاها اولویت نخست شرکت گاز استان است و در همین راستا طرح گازرسانی به بیش از 150 روستای استان در حال اجراست.


وی با بیان اینکه جمعیت روستایی بهره‌ مند از گاز در استان طی دو سال اخیر به 60 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: با اجرای طرحهای در دست اجرا و برنامه ریزی تعداد بیشتری از روستاهای استان از نعمت گاز بهره مندمی‌شوند.


شمس خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: از 25 شهر استان هم اکنون 23 شهر از نعمت گاز بهره مند هستند و طرح گازرسانی به شهرهای شول آباد و درب گنبد در دست مطالعه است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۹
امیر علی

به گزارش *سوختیوک*به نقل از ارجانیوز: مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان لرستان به میزبانی شهرستان کوهدشت برگزار شد.


در این مسابقات تیم خرم آباد مقام قهرمانی را کسب کرد و تیم کوهدشت نایب قهرمان شد.


مسعود آدینه وند ، حامد آدینه وند و سینا نوریان از کوهدشت به مقام اولی دست یافتند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۰۳:۰۴
امیر علی

به گزارش *سوختیوک*به نقل از خبرنگار کشکان، راننده ی شبکه بهداشت رومشگان، با حضور در میان اهالی روستای چشمه سفید سرطرهان بخش طرهان، اقدام به معالجه ی غیرقانونی بیش از ده نفر از اهالی بیمار این روستا نموده است.


این شخص با این ادعا که در مسائل پزشکی ماهر است بدون مجوز و با ابزارهای غیربهداشتی و خطرناک اقدام به اعمالی چون حجامت، درمان سینوزید و جراحی نموده است.


یکی از بیماران زنی است که به علت آسیب های وارده اقدام به طرح شکایت کیفری علیه وی نموده است.


شرف رومیانی مدیر شبکه بهداشت و درمان رومشگان در گفتگو با خبرنگار کشکان، ضمن تأیید این خبر افزود: شخص خاطی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری استان معرفی شده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۰
امیر علی